مراحل دریافت شناسه کالا/خدمت

(نامه شماره ۲۶۸/۳۶۳۷۶/ د مورخ ۱۴۰۲/۶/۴)

مرحله اول: تولیدکنندگان و واردکنندگان

  • اخذ شناسه کالا/خدمت از طریق سامانه جامع تجارت (www.ntsw.ir)

مرحله دوم: ارائه دهندگان خدمت

  • اخذ شناسه کالا/خدمت از طریق سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (portal.gs1-ir.org)

مرحله سوم: کارشناسان دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی

  • ارسال شناسه های تولید شده به سامانه مدیریت شناسه کالا/خدمت سازمان امور مالیاتی (kalaid.tax.gov.ir)
  • تعیین مشمولیت و نرخ مالیات بر ارزش افزوده شناسه ها و بارگذاری در سامانه دریافت شناسه کالا/خدمت (stuffid.tax.gov.ir)

مرحله چهارم: مؤدیان مالیاتی

  • بهره برداری از شناسه کالا/خدمت در صدور صورت حساب های الکترونیکی

مؤدیان میتوانند تا زمان بارگذاری شناسه اختصاصی کالا/خدمت در سامانه stuffid.tax.gov.ir از شناسه عمومی کالا/خدمت استفاده نمایند.

خلاصه مراحل دریافت شناسه کالا/خدمت:

  1. تولیدکنندگان و واردکنندگان: از طریق سامانه جامع تجارت درخواست شناسه می کنند.
  2. ارائه دهندگان خدمت: از طریق سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران درخواست می کنند.
  3. کارشناسان مالیاتی: شناسه ها را بررسی و در سامانه مالیاتی بارگذاری می کنند.
  4. مؤدیان مالیاتی: از شناسه در صورت حساب های الکترونیکی استفاده می کنند.

نکته: تا زمان اختصاص شناسه اختصاصی، می توان از شناسه عمومی استفاده کرد.

چرا شناسه کالا/خدمت مهم است؟

  • شفافیت: با استفاده از شناسه، ردیابی کالاها و خدمات آسان تر می شود.
  • مالیات: شناسه برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده استفاده می شود.
  • کنترل کیفیت: با استفاده از شناسه، می توان کیفیت کالاها و خدمات را کنترل کرد.

اگر سوالی دارید، می توانید با مرکز ارتباط مردمی مالیات به شماره ۱۵۲۶ تماس بگیرید.

مراحل دریافت شناسه کالا و خدمات اختصاصی

دسته بندی شده در:

برچسب شده در:

,